fredag, oktober 30, 2009

Samtalsämnet nummer ett

"Hur är det med magen? Sparkar det? Vet ni vad det blir? Hur mår du? När är det dags? Hur länge har du tänkt att jobba?"

Ibland känns det som om allting kretsar kring mage och bebis. Som om min identitet är detsamma som gravid just nu. Jag har märkt av det fenomenet förut när vänner varit gravid, att det är det enda de får frågor om - speciellt från kvinnor som själva fått barn. Jag trodde att det skulle bli väldigt trist, men ärligt talat är det ganska mysigt. Det är ju det stora viktiga som händer i mitt liv just nu, och jag tycker om att andra är nyfikna och intresserade. Det är inte alls lika tråkigt som jag befarade!

Dessutom är det väldigt praktiskt att ha ett givet samtalsämne i situationer när man ska småprata med folk man inte känner särskilt väl.

För att besvara frågorna högst upp:
Magen mår bra, den blir bara större och större! Jag har börjat vagga. När jag försöker gå fort känner jag mig som en pingvin. Pingviner är ganska söta.
Det sparkar. Vissa dagar mer än andra. Nyss såg jag hur magen hoppade till av en spark.
Vi vet inte vad det blir, det ska bli en överraskning!
Det är beräknat tjugonde januari och än så länge mår jag fint, förutom att jag är tung, andfådd, blir trött fort och ibland har en riktigt jobbig halsbränna.
Jag ska försöka jobba så länge jag mår bra och orkar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar