fredag, oktober 16, 2009

Hem

Idag är jag hemma och njuter av en semesterdag. Helt spontant. Jag kom på igår att det skulle vara väldigt skönt att vara ledig. Det har varit en tuff vecka och jag kände mig sliten, så jag frågade chefen om det gick bra och det gjorde det. Nu tar jag det lugnt. Har ätit frukost i lugn och ro. Druckit kaffe i lugn och ro. Slappat, surfat, spelat och bara njutit. Härligt. Dessutom kommer jag pigg och utvilad till värmland ikväll.

Vi tar en tur dit över helgen, åker i stort sett så fort Per kommer hem från jobbet. Ikväll blir det mys och imorgon middag hos farmor och farfar. Och så hoppas jag att vi hinner med fika med mina underbara vänner som jag ser alldeles för sällan!

Värmland är fint. Jag har hemlängtan. Längtar efter skogen och luften och stillheten och varenda krök på vägen som jag känner igen. Var jag än bor i världen så kommer det alltid att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar