söndag, oktober 25, 2009

Tur att man har fyra försök på sig i alla fall

För ett par månader sen fick jag en grundhandling från transportstyrelsen. Fick en rejäl skopa ångest av att det redan var dags att förnya körkortet. Plus att jag är rätt nöjd med det gamla kortet och inte alls hade någon lust att ta ett nytt!

Så jag har skjutit på det så länge som möjligt. I onsdags tänkte jag att jag skulle gå och ta kortet efter att jag klippt mig, men på vägen över stan mötte jag Pers mamma som frågade om jag ville åka med henne hem. Svårt val. Klart att jag ville ta chansen att slippa åka buss hem!

I torsdags pallrade jag mig iväg till automaten istället. Trött och sliten efter jobbet och sådant där är inget man gör varje dag direkt. Det tar ett tag innan man förstår när korten tas. Snabbt går det! Per skrattade gott när han fick se dem, och det gjorde jag med. Han har redan lagt upp dem på bilddagboken, men de är så bra så de får hamna här med. Såna här kort tror jag inte man lyckas med om man försöker, de bara blir av en slump. Sista kortet i serien är nu ivägskickat, så får jag se om det blir godkänt eller inte.

1. Oj! Knäppte den så fort?
2. Åhh...
3. Koncentration!!
4. Det får duga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar