torsdag, oktober 15, 2009

Mardröm

Vi har nyss bytt lokaler med jobbet och inatt hade jag en riktig mardröm om det! För många många år sen kände jag en tjej som var otroligt jobbig. Feg, korkad, osäker och pratade bara om sig själv hela tiden. Jag har nog aldrig stört mig så mycket på någon någonsin!

Inatt drömde jag att hon hade fått jobb här hos oss, vilket var riktigt illa bara det. Första dagen på nya stället gick jag i korridoren och letade efter mitt rum där jag skulle sitta. Jag gick förbi rum efter rum utan att hitta mitt namn på någon dörr. Till slut kom jag till sista rummet och där stod hennes namn och mitt namn! Ångest! Jag ville inte gå in så jag gick förbi dörren istället och satte mig i en trappa och funderade på hur jag skulle göra. Sen blev jag arg för att mina chefer hade satt mig i samma rum som henne utan att fråga. Hade hon sagt att vi var bästisar en gång för länge sen och de hade trott på henne?

Gissa om det var skönt att vakna och inse att det bara var en dröm och att jag inte alls behöver ha något med henne att göra om jag inte vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar