måndag, oktober 12, 2009

100 dagar kvar

Idag flyttade jobbet till nya lokaler i nytt hus. Det var totalt kaos på morgonen när vi skulle logga in i alla program och det inte fungerade som det skulle. Sakta men säkert kom allt igång och det återgick till det mer normala igen. Ny lokal, nya rutiner och samtidigt var det massor med nytt folk, och en del gamla bekanta som var roliga att träffa igen. Det hände saker hela tiden och dagen gick fort i alla fall!

Det är 100 dagar kvar till beräknad förlossning. Sånt är lätt att hålla koll på när man registrerat sin graviditet på familjeliv.se. Jag och Per var på USÖ på informationsträff. Nu känner jag mig lite lugnare när jag vet vart jag ska ta vägen och vilken dörr jag ska ringa på när det är dags att åka in. Jag är ett sånt kontrollfreak. Känns som om jag har resfeber, ska flyga för första gången och inte vet vilken gate jag ska till på Arlanda eller hur man gör när man checkar in.

Nu är jag trött och skulle behöva helg igen. Igår var första gången som Svante höll mig vaken när jag skulle sova. Svante sparkade och for omkring så jag fick klappa en stund på magen tills det lugnade ner sig.

3 kommentarer:

  1. Tips: blöjhinken som du får gratis - spara den tills det kommer matbajs, dvs de första 6 månader luktar det ju ingenting :)
    Det är först när ungen börjar äta kött som man önskar man hade en sådan hink.

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Det ska jag komma ihåg! :)

    SvaraRadera
  3. ja eller när de mumsat broccolipuré, fy bubblans vad det stinker! :-)

    SvaraRadera