tisdag, oktober 13, 2009

Bortglömt

Jag vet att jag formulerade ett så bra inlägg på bussen på väg till jobbet. Nu är det borta. Jag försöker gå igenom i huvudet vad det kan ha handlat om; buss, gravid, strumpor, jobb, vänner? Inget resultat. Det är helt blankt i huvudet. Det är så irriterande för jag vet att det var bra!

Apropå att komma ihåg att det var något riktigt bra som man har glömt bort...

För många år sen berättade en kompis om en bekant som rökte på rejält en gång. När han var som högst upp (eller längst ner) kom han på det klokaste och bästa han någonsin tänkt. Det var ungefär som att komma på meningen med livet! Så han skrev upp tanken på en lapp och slocknade. När han sedan vaknade kom han ihåg att han skrivit upp något extremt smart, så han läste lappen och där stod:

Bananer är gula!

Så med det i åtanke är det inte säkert att dagens bussfilosoferande var så bra som jag tror, jag är trots allt ganska trött och inte riktigt vaken den tiden på morgonen.

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHAHA!!!!! Jag skrattar på mig!! Men du, vill du skratta så gå in på min blogg!! Puss santooo

    SvaraRadera