söndag, oktober 11, 2009

Barnvagn - check!

Igår morse vaknade Per och sa att han hade drömt att Danmark vann över Sverige med 1-0. Då måste du spela på den matchen sa jag! Det gjorde han naturligtvis inte. Så vi blev inte rikare för det.

Han var hos en kompis och kollade på matchen. Jag var hemma och såg på James Bond och åt chips. Hade det väldigt lugnt och skönt. Har varit stressad och nojig ett bra tag nu, så jag tog fram ett tomt block och började skriva listor över allt som ska köpas, fixas och ordnas till Svante. Sånt gör mig lugn.

Idag fick Per bocka av det största inköpet från listan, nämligen barnvagnen. Efter många om och med och funderingar (från min sida) har vi äntligen bestämt oss. Eller om det var jag som bestämde mig och Per gav med sig nu när jag äntligen verkade säker på något. Värre beslutsångest över något har jag nog aldrig haft förut! Jag har till och med drömt mardrömmar om barnvagnar. Började med att titta på Emmaljunga Nitro City, skummade igenom utbudet av Teutonia, Bugaboo och alla andra. Fastnade en sväng för Mutsy - men den gick inte in i bilen. Senaste tiden var det Brio Sing som gällde.

Idag var vi på Babyproffsen igen när vi ändå var ute i de trakterna och hängde. Kikade på Brio Sing igen, och så helt plötsligt bestämde vi oss för Brio Go. Per valde färg och så betalade vi handpenning. Nu är det klart och det känns väldigt väldigt skönt. Bara att hoppas på att jag inte ångrar mig!

Nu ska vi njuta av kaffe och kardemumma. Det har vi förtjänat efter det här.

3 kommentarer:

  1. Åh va gött å ha bestämt sig! Brio Go är nog en toppenvagn. När ska ni hämta ut den?? :-)

    SvaraRadera
  2. Ja den verkar riktigt bra! Så jag är nöjd :)
    Vet inte när vi kommer att hämta den.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte jag kunde slappna av lite mer väl vagnen va köpt. :)

    SvaraRadera