söndag, oktober 04, 2009

Inga rosa moln idag

Alla dagar är inte bra dagar. Vissa dagar frågar Per hur det är med mig flera gånger i timmen. Han är rädd att jag är ledsen för någonting för jag ser så "ledsen ut på ögonen". Bra, svarar jag, för det är det ju egentligen. Så försöker jag förklara, men det är inte helt lätt. Idag är en sån dag.

Jag är inte ledsen, inte deprimerad, inte arg. Hur ska man förklara avsaknaden av energi, av glöd? Det är mer som tomhet än en känsla. Om man är ledsen finns det en anledning som går att prata om. Om man är ledsen kan någon göra en glad igen. En tomhet liknande ett svart hål är svårt att fylla.

"Det är en sån dag" är det bästa svaret jag har. Det är hormonerna som spökar och det går över, det gör det verkligen.

Alla dagar är inte bra dagar, men jag är glad att jag har Per när dagarna är mindre bra.

1 kommentar: