måndag, november 02, 2009

Helgen som var

Jag har haft en underbar helg! Den började med en ledig fredag då jag mest bara tog det lugnt. Förutom en sväng när jag tvättade, diskade och dammtorkade. På lördagen var vi till Västerås och firade Alvin på sin ettårsdag. Det känns märkligt att det redan har gått ett år sen jag höll honom som nyfödd. Det går så fort!

På kvällen kom några kompisar på besök. Jag fixade tacos och marängsviss. De hade med sig spel och så hade vi en riktigt trevlig kväll! Per drog iväg på grabbkväll och kom tillbaka vid två-tiden lite lagom fnissig. Han är så söt när han är lite berusad.

Söndagen tillbringade vi framför wow. Hela dagen! Med avbrott för lunch. Sen åkte vi iväg till en kompis och hälsade på deras nytillskott. Sex dagar gammal bara. En ganska stor bebis, men ändå så liten. Han låg i min famn och sov så sött, sträckte lite på sig och släppte en liten prutt då och då. Det är alltid speciellt att hålla en sån i famnen. Så liten och hjälplös och jag blir alldeles varm i hjärtat.

Jag frågade Per om han kan förstå att vi kommer att ha en sån där om några månader och han svarade tveksamt ja. För mig är det fortfarande rätt ofattbart. Jag har nyss insett att jag är gravid, men jag blir fortarande chockad när jag tänker tanken "hjälp, jag ska ha barn!!" I en minisekund förstår jag vad det innebär och allt stannar upp i en slags skräckblandad förtjusning. Sen går det över och jag går tillbaka till att lulla på som gravid.

Det är tur att man har åtminstone nio månader på sig att förbereda sig. Mentalt och praktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar