torsdag, november 19, 2009

Så sjukt trött

Har haft utbildning den här veckan. Sånt är alltid jobbigt. Av någon anledning sliter det mer på en, eller i alla fall på mig, än normala jobbdagar. Så jag kom hem i måndags jättetrött. Minns knappt vad jag sa eller gjorde på hela kvällen. I tisdags när vi slutade var jag dödstrött och hade huvudvärk. Köpte mackor på subway. Åkte hem och åt. Tog en alvedon som inte hjälpte och låg i soffan och kollade på teve i stort sett hela kvällen. Borde förresten sluta titta på Desperata hemmafruar, det är nästan aldrig bra längre. Jag var så sjukt trött och sliten och huvudvärken gick inte över. Jag var tung och hade ont och allt kändes jobbigt.

För första gången bad jag Per ta över. "Kan du ta över nu? Det är inget roligt längre att vara gravid". Men det ville han förstås inte utan påpekade att det bara är två månader kvar.

Hade fortfarande ont i huvudet när jag vaknade halv sex på morgonen, tog en alvedon till som inte hjälpte. Så jag stannade hemma och vilade hela dagen. Det var verkligen superskönt. Välbehövligt också antar jag. Efter dagens utbildningspass känner jag mig mycket piggare. Nästan normal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar