torsdag, november 05, 2009

Vaccineringssjuk

Idag är jag hemma från jobbet. Låg nerbäddad hela kvällen igår, det kändes precis som om jag skulle ha hög feber, varm och öm i kroppen och hängig. Plus att jag hade jätteont i armen! Så jag stannade hemma idag, nu framemot två börjar jag piggna till. Har stoppat i en tvättmaskin, startat diskmaskinen, bakat en sockerkaka och nu sitter jag här och skriver samtidigt som jag känner hur Svante skuttar runt i magen.

Jag tycker det var alldeles nyss som jag väntade på att Per skulle lyckas känna något. Nu inte bara känner han, utan det syns ibland också! Magen bubblar till och buktar ut när Svante är igång som värst! Det är häftigt, och värre lär det väl bli. Mamma har sagt flera gånger: "när jag väntade Anders, så tog han sats med fötterna mot revbenen och sträckte på sig - det gjorde ont!" Jag hoppas att Svante aldrig kommer att vara så elak mot mig.

1 kommentar:

  1. Hej soon to be mother, välj nu ett bra försäringsbolag till Svante när han kommer ut. Trygg-Hansa t ex, inte Folksam...
    Kolla nog, det är mitt bästa tips, det gjorde inte jag nämligen...

    Krya på dig nu!

    SvaraRadera