onsdag, november 04, 2009

Ett vimsigt inlägg

Känner mig lite vimsig i huvudet. Lite varm om kinderna. Öm i armen. Idag fick jag nämligen vaccinering. Får se om jag klarar mig från värre biverkningar eller om jag imorgon ligger i sängen med frossa.

Det var bara en parantes. Det jag egentligen gjorde idag på vårdcentralen var ett glukosbelastningstest. Tjugo i åtta var jag där i morse, redan tokhungrig eftersom jag inte fått äta något sedan igår kväll. Ett sådant där test tar de för att kolla om man har graviditetsdiabetes eller inte. Fick reda på i måndags att jag skulle göra ett sånt test och mina tankar hann förstås skena iväg rätt rejält!

Där satt jag i alla fall idag, drack en väldigt äcklig sockerlösning och sen var det bara att vänta i ett par timmar. Läste en föräldratidning under tiden. Stod förvånansvärt lite intressant i tidningen. Jag vill väl inte läsa om kvinnor över 40 som har svårt att få barn? Eller om par som har svårt att få sitt andra barn? Vart var nybörjartipsen för de som just kommit hem från BB med sitt lilla knyte?

Två timmar senare var jag tillbaka hos barnmorskan för ett stick i fingret. Testet visade bra värden. Ingen diabetes. Pustade ut och fick en spruta med vaccin. Väldigt snällt av henne att ordna det så att jag slapp gå tillbaka dit senare idag och köa med alla andra.

Gick raka vägen till konditoriet och åt en stor baguette med kyckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar