tisdag, november 17, 2009

Experimentet, del 2

Måste fortsätta skriva om Pers äggexperiment som han höll på med i söndags.
Ägget tinade och sprickan drog ihop sig. Intressant.



Knäckte ägget och gulan var fortfarande frusen. Väldigt intressant konsistens. Lagade inte till något av ägget...




Sen fick han för sig att stoppa ett ägg i mikron. Äggsplosion! Fy tusan vad det small! Han hade att göra med städning ett bra tag. Vi skrattade länge åt det också. Skrattar fortfarande när jag tänker på det.

2 kommentarer:

  1. Vätska som typ vatten och ägg då expanderar ju när det fryser. När jag var gravid hade jag så varma fötter så vi fryste en petflaska full med vatten som jag hade vid mina fötter... men flaskan hade ju spruckit och när vattnet tinade så blev det blötare och blötare i sängen :D
    Apropå på ert äggsperiment så blev jag sugen på pannkakor :)
    Puss å kram hoppas ni får kul på festen!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Vad roligt! Ja det var säkert inte roligt just då när sängen blev alldeles blöt. Vad snopet när ni hade kommit på en så bra idé :)
    Jag hoppas också att det blir roligt på lördag.
    Vi får se till att träffas en annan gång istället! Kram kram

    SvaraRadera