söndag, november 22, 2009

59 dagar kvar

Det är 59 dagar kvar till beräknad förlossning. Nu känns det att det börjar närmar sig slutet. Det är mindre än två månader kvar och nedräkningen har börjat.

Det är söndag kväll och jag känner mig lite sliten efter en intensiv men härlig helg! Igår var tre av världens bästa människor här på middag. Jag är så glad att de kunde komma hit, att träffas och umgås och prata innan bebisarna kommer till världen. Som jag och Erika sa så ses vi nog nästa gång med en varsin unge i famnen. Det känns overkligt! Och spännande förstås.

Mycket prat blev det om barn och graviditet. Men också en hel del skvaller, nostalgi, bryderier och tramsande. Härligt! Från början hade jag tänkt att det skulle bli mera fest, men eftersom partyfolket redan hade planerat in andra saker blev det myskväll istället och jag är supernöjd.

Nu rumlar Svante omkring i magen och sparkar vilt åt alla kanter och håll. Sitter jag för stilla eller vad är det frågan om? Hungrig kan han ju inte vara, han fick nyss jättegod fläskfilégryta som pappa Per lagat till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar