lördag, november 28, 2009

Learning by doing...

Det är inte hälsosamt att vara nyttig! Något jag egentligen har konstaterat för länge sen, men tydligen har jag inte lärt mig av mina tidigare misstag. (Har till exempel alltid blivit sjuk om jag försökt mig på att jogga och så.)

I torsdags tänkte jag att skulle vara nyttig genom att äta torkad frukt istället för choklad. Så jag satt i soffan med en påse torkade aprikoser och glodde på mammas pojkar (som var ungefär lagom iq-befriat för min extremt trötta hjärna). Efter några stycken såna där aprikoser tänkte jag att nu hade jag nog ätit alldeles för många och la undan dem.

Mycket riktigt. När Per kom hem vid halv ett vaknade jag och hade magknip! Trodde inte magen kunde kännas mer uppsvälld än vad den gör. Hade ont hela natten och sov inte mycket mer. När klockan ringde strax efter sex bestämde jag mig för att ta sovmorgon. Vaknade en timme senare och funderade på om jag var hungrig, när jag insåg att jag mådde illa. Riktigt illa. Snabbt upp på toa och kräktes.

Vet inte hur jag tänkte när jag en timme senare försökte få i mig lite yoghurt till frukost. Den fick jag inte behålla längre än tio minuter.

Så det blev en dag i sängen. Sov mest hela tiden. Vaknade till lite då och då för att gå på toa eller hämta vatten. Vid två-tiden fick jag i mig några skedar yoghurt. Småsov till dansbandskampen och förvånades över Settmans ganska så barnförbjudna skämt.

Per kom hem vid sju och då förflyttade jag mig från sängen till soffan. Mådde mycket bättre men hade fruktansvärt ont i kroppen efter att ha legat i sängen hela dagen. Fick äntligen i mig lite riktig mat och kollade på idol. Mycket skräp-tv blir det.

Usch vilken hemsk fredag!

Idag mår jag bra, men är förstås rätt matt. Ska bli skönt att komma iväg till Loka Brunn och bara vila och ha det skönt och slappna av i ett bubbelbad. Om en timme åker vi. Härligt!

Och hädanefter ska jag bara äta riktigt godis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar