fredag, september 18, 2009

Mardrömmar och drömmar

Vaknade klockan sex imorse med ett ryck. Trodde nästan att jag skulle ramla ur sängen. Hade nämligen en otäck mardröm om en stor spindel som kröp i nacken på mig, och det var när jag skulle slå bort den som jag vaknade. Sen var det omöjligt att somna om. Jag låg och vred och vände på mig en stund innan jag gick upp.

Åt lite frukost framför VH1. Det är så många nya låtar jag missar nu när jag inte längre är och festar eller springer på krogen. Ibland saknar jag det livet så otroligt mycket! Att få vara med bland folk, dricka vin, prata strunt, skvallra, trängas i baren, shaka ass på golvet. Det känns som om det var hundra år sen sist. Hade jag vetat om att jag skulle bli gravid nu så skulle jag ha passat på och festat järnet i vintras när jag hade chansen. Nu byttes det livet mot det här så abrupt. Det bara försvann. Helt plötsligt så var festerna borta, som om jag vore spetälsk slutade inbjudningarna komma. "Jag är bara gravid!!" ville jag skrika.

Det var en tuff omställning, nu har jag vant mig lite mer. Är sugen på att göra andra saker. Och jag vill göra så mycket! Vill passa på medan jag har chansen att samla mina vänner och bara umgås, åka på minisemester med Per och mysa. Sitta på krogen och dricka alkhoholfri öl - bara för att känna på atmosfären. Ha filmmaraton. Gå på teater och Lars Winnerbäck. Massor vill jag göra innan jag antingen blir sängliggande eller får barn....

1 kommentar:

  1. Ja passa på! Och framförallt; njut av varandra! Sedan blir det ju så mycket annat som ska göras :)

    SvaraRadera