söndag, september 13, 2009

Helgens upplevelser

Hela helgen har Per frågat om jag skrivit något nytt i bloggen, vilket är rätt roligt med tanke på att vi har haft saker för oss hela tiden. Han vet mycket väl att jag inte har haft tid att skriva något, men det värmer i hjärtat att han frågar, att han vill att jag ska blogga och att han är nyfiken på vad som dyker upp. Han vet vad som gör mig glad den här mannen.

För övrigt har helgen varit full av nya erfarenheter och upplevelser. Idag var vi till Askersund på chokladsalongen för första gången. Underbart gott om man är galen i choklad som jag är. Mörk choklad, apelsinchoklad, choklad med rosépeppar, kanelchoklad. Allt fanns där. Vi åt även laxsoppa med vit choklad. En riktig höjdare. Jag ska nog försöka se till att det blir tradition att åka dit varje år.

Igår var det ett spännande första möte mellan våra föräldrar. Mina kom först och åt lunch och sen kom Pers föräldrar över och fikade. Jag var inte ett dugg nervös, de är ju jättegulliga och snälla. Dessutom hade vi goda bullar och morotskaka att muta dem med. Mycket riktigt så gick allting bra. De hittade till och med några gemensamma intressen och en del intressanta samtalsämnen, om än en smula oväntade och makabra sådana som kycklingslakt.

Det känns väldigt bra att de verkade komma så väl överens. Trots allt ska de ju (förhoppningsvis) behöva umgås emellanåt i resten av sina liv.

I fredags efter jobbet tog jag ett stort steg. Bröt isen. Spräckte bubblan. Släppte lös shoppingmonstret. Köpte nämligen första bebiskläderna till ”Svante”. Jag skulle bara in på babyproffsen och titta lite i väntan på bussen. Där var den, en supersöt body med grodor på. Så jag köpte den och två till med olika djur på. När jag stod i kassan och skulle betala blev jag nästan tårögd. Det var så stort för mig. Första kläderna. Till MIN bebis. Helt galet. Köpte förresten storlek 56 för jag tar för givet att det kommer att bli en lång bebis, men jag kanske skulle köpa åtminstone nån sak i 50 ifall att det nu skulle bli en liten.

1 kommentar:

  1. haha, Marie va härligt! Svante kommer nog kunna ha 56 i tre dar eller nått, thihi! Vi fick gå på 62 på stört. Men som sagt men kan ju aldrig veta. Madde var ju säker på att få en liten, liten tös å så fick hon en jätte, jätte pojk. :-)

    Kram!

    SvaraRadera