söndag, september 27, 2009

Den gravida kvinnan

- Nej, låt den gravida kvinnan sitta! Sa damen till sin man på den överfulla bussen på väg till Skansen. Det är jag det, "den gravida kvinnan". Får erkänna att jag tacksamt tog emot erbjudandet att få sitta ner. Inte bara för att det börjar bli väldigt jobbigt och tungt att stå och balansera, men också för att magen är så himla i vägen när folk ska förbi!

För övrigt så var det en underbar dag i Stockholm. Lite shopping, god mat, god glass, fantastiskt trevligt sällskap och så Cats på det! Det var evigheter sen jag var på någon form av teater överhuvudtaget och att få se Cats var verkligen en upplevelse. Otroligt bra! Nu har jag fått mersmak. Vem hänger med på My Fair Lady?

Dessutom var det roligt att träffa Veronica igen, det var nog evigheter sen vi hittade på något ihop bara hon och jag. Skönt att dessutom få prata med någon som har gått igenom det här med att vara på smällen. Någon som känner igen sig och ger råd och tips och berättar om vad som komma skall. Hon är bra min kära vän Veronica. Synd bara att hon ska bo så långt bort.

2 kommentarer:

  1. hihi, gulle dej. Men sååå långt bort är det ju inte, faktiskt bara en timma bort juh :-)

    SvaraRadera
  2. Ibland känns en timme alldeles för långt :)

    SvaraRadera