tisdag, september 29, 2009

Det mystiska kuvertet

Idag berättade Per att det kommit ett jättemystiskt vadderat kuvert till mig. Jag frågade vem det var ifrån, men det stod inte sa han. Däremot var adressen skriven i grönt bläck! Ännu mera mystiskt. Jag blev galet nyfiken och ville bara hem och öppna, men det var fyra timmar kvar av dagen. Fyra timmar som gick förvånansvärt fort, antagligen för att jag helt enkelt hade något riktigt roligt att se fram emot. Vad kunde det vara?

Äntligen kom jag hem och på köksbordet låg det. Jag öppnade försiktigt och där låg en liten röd sammetspåse. Inuti påsen ett fantastiskt vackert smycke. Jag började gråta så rörd blev jag. Underbara vän som skickade det till mig!




Nu hänger det om halsen i en lång silverkedja. Jag ska ha det varenda dag. Tack tack tack!



www.uttryckdig.se

1 kommentar:

  1. Jag visste inte att grönt bläck var mystiskt :)

    SvaraRadera