fredag, september 25, 2009

Alla underbara böcker

En gång för längesen fick jag en lista med böcker via facebook. Det var en väninna som listade femton böcker som hon hade läst och som på något vis satt ett spår. Man skulle inte tänka efter utan bara skriva ner de första man kom att tänka på och sen lägga in en egen lista och skicka tillbaka på något vis. Jag tyckte det var en kul idé och tog genast ett block och började skriva. Sen kom jag inte längre. Listan var klar men på facebook kom den aldrig in. Så nu tar jag tillfället i akt och läggger in den här istället. Jag hoppas att det går lika bra.

Patient 67 - Dennis LeHane
Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams
Män kan inte våldtas - Märta Tikkanen
Musselstranden - Marie Hermansson
Mannen under trappan - Marie Hermansson
Svarta sekunder - Karin Fossum
Stjärnstoft - Neil Gaiman
Alla "byte" böcker av Janet Evanovich
Mördarens lärling (m.fl.) - Robin Hobb
En oväntad semester - Marian Keyes
Väktare - Dean R Koontz
Pappas lilla flicka - Elisabeth George
Skuggan över stenbänken - Maria Gripe
Shike - Robert Shea
Flugornas herre - William Golding

Det är de första jag kommer på och är utan rangordning. Sen finns det massvis av bra böcker som skulle platsa! Kanske skulle göra en lista på de 100 bästa böckerna jag läst, men hur ska man komma ihåg alla böcker man nånsin har läst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar