torsdag, september 24, 2009

Aprikosmarmelad!

Igår innan jag åkte hem från jobbet (gav till slut upp på illamåendet och gick lite tidigare) svängde jag in på klippet och köpte rostbröd och aprikosmarmelad. Jag blev helt plötsligt så sjukt sugen på aprikosmarmelad och det var himla gott när jag kom hem. Kunde nog ha ätit upp burken med sked, men det gjorde jag naturligtvis inte.

Imorse trodde jag att jag skulle klara mig, hade åkt halvvägs till stan innan kallsvetten slog över mig och illamåendet började. Mina kära kollegor tyckte synd om mig imorse. Jag drack te med ingefära och citron och tog det lugnt och så småningom kändes det lite bättre.

För övrigt så kan det vara ganska kul att åka buss, förutom när det är trångt och varmt och folk luktar illa (vilket de verkar göra ganska ofta nu för tiden). Ibland ser man roliga saker, som det coola grabbgänget som gick av i ett ökänt område strax innan min hållplats. De mötte upp en annan kille där och de skakade hand och kindpussades när de hälsade. Puss puss.

En annan morgon såg jag en kille som var ute och gick med en hund vid ett annat bostadsområde. Killen var tanig och klädd i svarta tajta jeans, luvtröja, skinnjacka med en dödskalle på och oräkneligt antal nitar och kedjor. Hunden var en liten vit dvärgpudel. Sånt värmer lite i hjärtat när man ser. Ibland är insidan mjukare än vad utsidan ser ut att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar