tisdag, maj 04, 2010

Små obetydliga handdukar

Jag kunde inte begripa vad de där minihanddukarna skulle vara bra för. För små för allting tyckte jag. "Vem använder såna?" tänkte jag och antingen stuvade jag in dem i ett skåp någonstans, gav bort dem eller slängde dem.

Som tur var så hade jag sparat några såna små handdukar, för nu har de helt plötsligt kommit till användning. Det ligger handdukar utplacerade på strategiska platser lite överallt i lägenheten; en vid datorn, en i barnvagnen, en vid babygymmet och en eller två i soffan. Skulle det inte finnas någon i närheten när man behöver det så blir det lite småjobbigt. Vi torkar slem och lite kräk hela dagarna med dessa små handdukar. Tvättmaskinen går varm.

De små obetydliga handdukarna har helt plötsligt blivit en nödvändighet. Så kan det vara i livet. Allting har sin plats och sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar