fredag, maj 28, 2010

6 av 10

6 av 10 känns inte så bra. Det känns inte alls bra att Sverige inte gick vidare. Jag som tyckte att den var så bra igår! Och att Danmark gick vidare istället känns riktigt tråkigt. Då får Bert Karlsson vatten på sin kvarn som hela tiden har gnällt för att den låten inte ens fick vara med i de svenska delfinalerna. Gnällt så mycket att han till och med låtit ett av sina dansband göra en cover på den. Den är ju fortfarande tråkig och typiskt schlagerdansbandspop.

Litauen föll också ur tråkigt nog. De var ju så söta i sina små silvershorts. Killen som sjöng för Bulgarien hade försökt för mycket men glömt att raka sig! Den låten gjorde sig bra på videon men inte alls live igår.

Vart tog Kroatien vägen? Ingen som vet.

Georgien och Cypern hade jag nästan med på min lista, men valde i slutet Danmark och Turkiet istället som alltså också klarade sig.

Vem hade räknat med att Ukraina skulle gå vidare? Inte jag i alla fall. Den strök jag omedelbart. Ack, så fel jag hade.

Nu när jag vet vilka som är i final så tror jag stenhårt på att Tyskland vinner. Om den lyckas nå fram i sändningen på lördag. Jag hoppas på det! Om det inte blir Tyskland så hoppas jag på Irland, för då ska jag ta med mig Per och Moa och passa på att åka på semester dit nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar