tisdag, maj 11, 2010

Ännu en dröm öppen för tolkningar

Per är fascinerad över att jag kommer ihåg så många av mina drömmar, och att jag kommer ihåg dem så länge. Bara för det kommer ytterligare en:

Jag och Per sitter i en liten eka, vi är på väg någonstans och på vägen dit fiskar vi. När vi nästan är i land får jag upp en jättestor gädda. Gammelgäddan. Den ska vi äta till middag när vi kommer fram. Vi tänker försöka fiska upp en till, men då börjar båten snabbt snurra runt, runt, runt. Båten är då en gummibåt och vi ser att vi håller på att sugas ner i en virvel som skapats. Vi kastar oss åt sidan, lyckas få båten intill land och håller i oss där för glatta livet. Då slungas vi uppför ett litet vattenfall av en jättevåg. När det har lugnat ner sig åker vi nerför det lilla vattenfallet igen och vi bestämmer oss för att det får räcka med en fisk. Per tycker att vi ska hänga gäddan på en pinne.

Vi går i land. Det är vid Veronicas mammas sommarstuga. Det ligger långt inne i skogen, i en glänta bredvid den där sjön. Veronica möter oss och vi säger hur vackert det är. Vi går in i skogen och letar efter en pinne att tälja till. Jag har fått en kniv men kan inte bestämma mig för vilken gren jag ska ta. Den enda jag tycker passar sitter det en spindel på.

1 kommentar:

  1. verkligen intressant det där du! Hmm, hmm...tänk om man ändå vore drömtydare :-)

    SvaraRadera