onsdag, maj 26, 2010

7 av 10

7 rätt av 10 är inte så pjåkigt tycker jag. Gårdagens semifinal var verkligen inte så hejdundrande spännande, men som den schlagernörd jag är i dessa tider så var det kul ändå.

Per fick äppelpaj och vaniljsås så han var nöjd och Moa diggade loss till Albanien.

Det mest intressanta var att se vilka låtar som gjorde sig bra live och inte. Lettland som jag gillat fungerade inte alls, så jag var inte så förvånad över att de inte gick vidare. Serbien däremot som bara verkat konstigt poppade till sig och blev ganska kul.

Nog om det.

Idag ska vi kolla på ett hus igen. Ett litet gulligt rosa hus strax utanför Örebro. Vi körde förbi där i måndags och det såg lite inklämt ut mellan vägen och ett annat hus, men vi ska titta i alla fall. Vem vet, det kanske faktiskt är vårt drömhus!

Jag drömmer om att ha en liten trädgård, att det bara är att gå barfota från vardagsrummet och sätta sig på gräsmattan under ett äppelträd. Eller ett körsbärsträd. Eller ett plommonträd. Och sen kommer mina vänner på besök och då dukar jag fram kaffe och Pers nybakade bullar på altanen. Det blir fint det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar