tisdag, maj 25, 2010

Schlagerblogg

Jo, jag vet, det är väldigt mycket schlager nu. Jag tycker faktiskt att det är roligt. Och så har jag inte så värst mycket annat för mig. Plus att Moa tycker att det spännande att titta och lyssna på låtarna.

Hur som helst. Ikväll är det semifinal nummer ett och jag måste ju bara spekulera i vilka låtar jag tror går vidare till finalen! Ikväll blir det definitivt Albanien, Lettland och Moldavien. Jag är ganska säker på att även Belgien, Island, Slovakien och Vitryssland går vidare. Sen kan det gå hur som helst, men jag gissar på Bosnien Herzegovina, Malta och Portugal (trots att den flickan ser läskig ut).

Jag hoppas att jag har fel på någon av de sista tre och att Finland kommer med. Deras låt är kass, men det är ju trots allt vår fina granne Finland!

För att få Per att göra mig sällskap har jag lovat att ordna en äppelpaj till ikväll, så snart ska jag ge mig av ut i regnet för att köpa äpplen. Vad gör man inte för världens finaste pojkvän?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar