tisdag, juni 01, 2010

Stockholm och final

Tyskland vann! Vad var det jag sa?!

Man kan ju tro att jag skulle kunna vara lite bitter när jag inte fick se den stora finalen nu när jag varit så engagerad hela våren, men så var inte fallet! Jag hade en toppenkväll med mina vänner i Stockholm. Det var så härligt att få sitta och dricka vin och äta god mat och prata en hel kväll. Prata om andra saker än barn! (Även om de kom upp som samtalsämne flera gånger också förstås).

Det var skoj att vara ute på en krog igen. Dricka öl. Dansa lite. Kom knappt ihåg hur man gjorde och det syntes säkert!
Härlig kväll i Stockholm


Tillbaka till Eurovision; jag hade åtta låtar vid första lyssningen som jag trodde skulle hamna i top 10. Jag hade väldigt, väldigt fel. Tyskland vann, men det var det enda som stämde...

  • Sverige (förstås, inte bara för att jag är svensk utan för att jag faktiskt tycker att den är bra)
  • Moldavien (jag älskar saxofoner)
  • Bulgarien
  • Irland
  • Litauen (jag har den på hjärnan!!)
  • Albanien
  • Tyskland (Moas favorit)
  • Lettland
Sverige, Bulgarien, Litauen och Lettland tog sig inte ens vidare, Albanien kom på plats nr 16. Moldavien och Irland kom bland de fem sista.

Nästa år kanske jag lyckas pricka in fler rätt än vinnaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar