måndag, juni 21, 2010

Tråkigt igen

Det är en tråkdag idag. Moa är trött och gnällig. Jag försöker vara underhållande - sjunger, gör grimaser, roliga ljud med munnen - men ingenting fungerar mer än några minuter. Då provar jag att gosa med henne eller gå omkring med henne men det är samma sak då. Konstant gnäll.

Nu sover hon en liten stund igen. I fem minuter till räknar jag med och sen börjar det om igen. Tills Per kommer hem, då ska han få ta över och så åker jag och handlar i stället. Det ska bli skönt.

Jag passar på att dricka en kopp kaffe och spela alfapet. Har knappt orkat få på mig kläder idag. Tråkdag.

Det roligaste som har hänt idag är att lilltösen har vridit sig ett halvt varv när hon låg på mage. Sen blev hon trött och låg bara och skrek med näsan nedborrad i täcket. Tidigare har hon bara krafsat med händerna och frustrerat gnällt tills man kommit och plockat upp henne. Så hon utvecklas. Snart kravlar hon väl iväg över hela vardagsrumsgolvet. Lilla sötnosen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar