torsdag, juni 24, 2010

Gratulerar!

Idag fyller fröken Z år, hela 29 år! Vilket innebär att det redan är fem år sedan jag var med till Hellhole (som hon själv ibland säger) och firade hennes födelsedag och midsommar för första gången. Ja, det var alltså jag som firade med henne för första gången, själv hade hon säkert både firat sin födelsedag och midsommar själv eller med andra massor med gånger.

Hur som helst. Den mest kaotiska midsommaren jag varit med om någonsin. Jag minns det som igår, fast lite dimmigt och vingligt på vissa håll. Det var det året det började med tjejfest. Vi lekte lekar, drack lite vin, sprang ut i skogen och kissade. Sen helt plötsligt kom det en båt med grannar som ville vara med och festa. Han som hade varit med i Big Brother och som jag bjöd på öl jag köpt på en kryssning. Och så kom det en massa annat folk. Den där söta lilla saken som satt med mig på grässlänten och pratade om väder och vind, (just samtalsämnet är lite dimmigt) och som visst bara var tjugo år fick jag reda på sen, så den knappt påbörjade flörten rann ut i sanden litegrann.

In till "stan" för att sova, men Z hade glömt nycklarna. Ut och leta skjuts. Han som var jobbig och han som sa: "Du är som en irriterande snorbuse i näsan!!" Bästa uttrycket någonsin!

Hittade lift ut till stugan men Zantoo på kanten fann inga nycklar så vi sov i en liten friggebod. Kallt var det, men sov gott gjorde jag.

Kaotiskt och galet var det. Min väska blev stulen och jag var så trött dagen efter att jag bara satt och frös. Men ÄNDÅ är det nog den absolut roligaste midsommar jag har varit med om.

Åh, det finns så många roliga, galna, vilda, spontana och sjuka minnen av alla fester med Sandra. Av vinkvällar och tacoskvällar. Av lugnare saker som promenader och shoppingdagar också. Och så den där dagen då vi var kulturella och drog till Kvarntorpshögen.

Kan minnas hur mycket som helst. En hel del tror jag att jag behåller för mig själv.

Grattis Sandra på födelsedagen!! Skål för dig och för allt roligt vi har hittat på!


Glada och sliriga partypinglor nyårsafton 2006.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar