torsdag, juni 03, 2010

Jobbiga kvällar

"Åk inte", bad jag Per idag innan han skulle iväg till jobbet. Och sen. "Jag vet att du måste åka, och jag vet att du ska åka, men jag vill inte".

De tre senaste kvällarna har varit en pärs. Igår grät vi ikapp jag och Moa en stund. Hon var övertrött, envis, gnällig och ingenting var bra. Jag var frustrerad, ledsen och hungrig.

"Åk inte", sa jag för jag fasade för en sån kväll till. Den fjärde på raken i så fall. Just nu sover hon så jag laddar batterierna och förbereder mig för kvällen. Min mat är klar och bara att värma i mikron. En promenad är planerad och allting är fixat inför den.

För att göra något trevligt och mysigt och roligt tillsammans idag så har Moa fått bada. Förhoppningsvis gör det henne lite nöjdare senare ikväll. Åtminstone så påminns jag om hur underbar och söt och gosig hon kan vara.

Nybadad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar