onsdag, april 07, 2010

Veckan som gått

En hel vecka utan en enda liten skrivelse. Man kan ju tro att jag saknat tid eller inspiration. Har nog inte saknat något av det egentligen. Det har bara inte blivit av att jag skrivit ner något av allt det jag tänkt eller drömt.

Vårkänningar, husfunderingar, påskmiddagar, godis, drömmar... och så vidare. De gånger jag skriver i tankarna är oftast i duschen eller när jag håller på och somna om mitt i natten efter att ha varit upp och matat Moa (hon sov förresten sin första hela natt förra veckan, från halv tolv till tio över sju!). Tillfällen då det är svårt att sätta sig ner och skriva med en gång. Och sen är det borta.

Nu skriver jag utan att egentligen ha något direkt upplägg, då blir det bara pladder.

Vi har varit och tittat på ett hus. Huset var fint men vi var inte helt nöjda med läget. Det kändes helt enkelt inte riktigt rätt. Så det blev inte det huset, men det var roligt att åka och kolla. Nu känns det som om läget är viktigare än själva huset. För mig i alla fall.

Jag var och köpte vårjackor precis i rätt tid för oj vad härligt varmt det var i påsk!

Och så har jag drömt att jag blivit jagad av Danny i EMD. Vad betyder det tro?

7 kommentarer:

  1. Ohh men oj va skoj!! Vad ska ni ha för slags hus då och VILKEt är det där läget som du vill ha :-)

    SvaraRadera
  2. ja vonka var det så klart...

    SvaraRadera
  3. Åhhhh att bli jagad av Danny i EMD - ge mej!!<3

    SvaraRadera
  4. Jag menar att han jagade mig! Inte raggade på mig! Så det var inte så värst skoj faktiskt! Hehe.

    Ett "lagom" stort hus med en liten tomt, inte för nära bilväg och en hyfsad fin utsikt åt åtminstone ett håll. Jag blir mindre och mindre kräsen :)

    SvaraRadera
  5. ha ha!!! okey men det spelar nog ingen roll för min del! Hade han jagat mej så hade jag börjat ragga på honom, haha!!!

    SvaraRadera
  6. Alltså jag vill inte bli jagad av nån i emd, eller kanske mattias i så fall. Nice med huset, lten stuga ala bullerbyn då eller?? :-)

    SvaraRadera
  7. Blir ju hellre raggad på av nån i EMD än jagad av nån av dem!
    Ja ett hus i Bullerbystil vore riktigt trevligt! :))

    SvaraRadera