måndag, april 12, 2010

Hemska sprutor

Hon fick en spruta i varje ben idag. Vaccinering mot diverse sjukdomar. Hon satt i mitt knä och skrek förtvivlat när hon blev stucken. Det höll nästan på att gå över när hon fick den andra i andra benet, och den var värre! Hon skrek och skrek och tårarna rann och jag höll om henne och vyssjade och tröstade och gosade så gott jag kunde. Jag har bara sett henne vara så ledsen två eller tre gånger förut (det är inte så illa på tre månader!). På något vis så kändes det inte så hemskt den här gången, för jag visste ju varför hon var ledsen. Visst var det hjärtskärande, men ändå lite gulligt.

Jag pysslade om henne, tog på henne kläderna och bar ut henne till vagnen medan hon fortsatte att gråta lite till och från. På med min jacka, stoppa in nappen, på med mössa och filt och så rullade jag iväg. Det var inte många meter jag hann innan hon sov som en stock.

Stackars lilla sötnosen.

Nu är hon för övrigt 64,5 cm lång och väger 6650 g. Stora lilla sötnosen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar