tisdag, april 27, 2010

Eurovision Song Contest

Nu har jag lyssnat igenom alla årets låtar och jag har skrivit upp de som jag rent spontant har gillat - av någon anledning.

Jag förväntar mig att de här hamnar i finalens top 10! Eller att de åtminstone tar sig till final...

  • Sverige (förstås, inte bara för att jag är svensk utan för att jag faktiskt tycker att den är bra)
  • Moldavien (jag älskar saxofoner)
  • Bulgarien
  • Irland
  • Litauen (jag har den på hjärnan!!)
  • Albanien
  • Tyskland (Moas favorit)
  • Lettland

Lettland är en bubblare, mest för att jag tycker att hon som sjunger ser ut som Penny i Big Bang Theory, eller som Britney Spears (jag menar inte att jag gillar låten för att hon ser ut som Britney Spears och att jag tycker att Brittan är bra, bara att jag blir fascinerad av likheten).

Tyskland är en skräll! För när gjorde Tyskland en bra låt senast? Typ aldrig? Om man gillar Lily Allen gillar man den här!

Belgien stod nästan med på listan, var tvungen att lyssna på den två gånger och strök den vid andra lyssningen. Ska bli intressant att se hur det går för den. Finns flera andra låtar som jag tycker är "helt okej men inget speciellt".

Årets bottennapp är definitivt Slovenien. Oh My God vad USELT!

Årets show på scen tror jag blir Spanien.

Sådär! Om en månad ungefär så får jag veta hur duktig jag är på att tippa vinnaren i Eurovision, för någon av de här bara måste vara vinnaren. När jag vet vilka som är i final så ska jag försöka våga mig på en mer precis gissning.

Lyssna på låtarna här: svt.se/melodifestivalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar