onsdag, mars 31, 2010

50 saker som...

Häromdagen fick jag Vi Föräldrar Baby på posten som jag har läst lite då och då när jag fått tid, till exempel under reklamen. Där hade de listat "50 saker du inte trodde att du kommer att vara med om som förälder". Och där stod det - på plats nummer 10: "Få kommentarer om dina bröst om du är mamma". Det som jag skrev om. Det känns ju skönt att det inte bara är jag som har reagerat och tycker att det är lite märkligt.

Andra saker som stod på den där listan som jag varit med om (hittills):
  • Höra dig själv säga "Här luktar det bajs minsann!" med en sinnessjukt hurtig röst.
  • Fantisera om att söka upp ett gammalt ex och visa upp ditt praktbarn.
  • Uppleva det magiska i att titta på ditt sovande barn - hur länge som helst.
  • Koka saker av plast (som nappar och bröstpumpar).
  • Bli genuint glad av den svenska välfärden (mödravård, sjukvård och barnomsorg).
Inte så många punkter av alla 50 som jag upplevt än, men så är det några som är riktigt fåniga också. Dessutom är det några som jag definitivt aldrig kommer att vara med om, till exempel:

  • Äta en tacomiddag och bli full med en familj som du nyss lärt känna (till exempel via mvc eller dagis).
  • Komma på att du inte duschat på tre dagar och tycka att det kan vänta en dag till.
  • Överväga att ha samlag, men välja att bli klar med tvätten för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar