torsdag, mars 25, 2010

Att glömma sig

Idag var vi på Marieberg för att leta vårjacka åt mig och byxor åt Per. Moa var glad och nöjd länge. Hon låg i sin vagn och såg sig omkring med stora ögon. Kan tänka mig att det var spännande med allt nytt att titta och lyssna på! Men efter en stund började det gnällas lite när vi var inne på Cubus. Då börjar man genast fundera; har hon gjort på sig? är hon hungrig? Och så kommer jag på mig själv med att snabbt klämma mig själv på brösten för att kolla om det fanns någon mjölk. Det är helt i sin ordning när jag lufsar omkring hemma i mjukisbyxorna och ingen ser mig. Men mitt inne i en affär? Nej det är nog inte riktigt acceptabelt! Jag såg mig omkring och som tur var så var det inte något folk i närheten.

Nu för jag skärpa till mig och vara anständig när jag är ute bland folk!

Jag hittade förresten en jacka till slut. Efter en dryg timme och varenda affär. Sen gick Per till Dressman och köpte byxor på tio minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar