måndag, mars 01, 2010

Tonårsmamma

Tänk om jag hade blivit på smällen när jag var tonåring och fått barn när jag gick i nian. Det låg jag och funderade på igår när jag skulle somna och min rygg värkte av att ha ammat och bytt blöjor i helt fel ställningar. För det hade helt klart varit en av fördelarna med att ha fått barn då! Att ha orkat mer och varit smidigare. Nu känner jag mig som en 80-årig tant när jag stått på huk en stund och sen försöker resa mig upp. Ajajaj. Ännu värre är det med en bebis i famnen.

Att vara tonårsmamma innebär ju dessutom att man fortfarande är en rätt ung och frän mamma när barnet själv blir tonåring. Och så kan det ju hända att man får barnbarn när man fortfarande är superung!

Sen kom jag att tänka på det där med sömnen. Det som är jobbigt nu när jag inte får sova ut ordentligt hade antagligen varit extremt slitsamt om man inte fick sova som tonåring. Det vet ju alla att tonåringar behöver sova minst 12 timmar om dygnet.

Och så är det väldigt skönt att ha allting "som man ska göra innan man får barn" gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar