torsdag, februari 25, 2010

Men var är...?!

Idag skulle jag ner på stan för att kolla in bokrean. När jag ändå var på stan tänkte jag att jag skulle kika in på jobbet och se hur de har det. De harnyss flyttat in i de nya lokalerna så jag var ganska så nyfiken på hur det såg ut. Det var jättefint, ljust och rent och fräscht! Det var nån som sa att det påminde om CSI men jag minns inte vem. Hur som helst så var alla jätteglada att se mig - innan deras glada min förbyttes till förvirring och de utbrast: "Men var är BEBISEN?!"

Sen lovade jag att jag ska försöka ta med mig Moa nästa vecka och då blev de glada igen. När de viktigaste frågorna om mig och Moa var överstökade (Hur mår hon? Hur mår du? Hur gick förlossningen?) så fick jag förhöra mig lite hur det är på jobbet nu för tiden, och där är det fullständigt kaos! Alla har alldeles för mycket att göra och ingenting verkar fungera riktigt som det ska. Så nu känns det ännu bättre att vara hemma och mammaledig! En bebis som skriker lite då och då är trots allt ganska behagligt jämfört med arga kunder som skriker en i örat hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar