torsdag, februari 18, 2010

Kvart över åtta

Igår gick jag och la mig kvart över åtta. Lämnade Moa slumrandes i Pers famn framför "Vuxna människor". Släckte lampan, kröp ner under täcket och somnade på två minuter. Det är underbart att somna på det där viset. Fullständigt avslappnad och veta att Moa är i tryggt förvar hos Per. Jag kan somna och sova utan att lyssna efter minsta lilla pip.

Kvart i tio ropade han. Lilla miraklet hade kräkts upp en hel sjö över Per. Vi hjälptes åt att tvätta rent och byta på henne (och Per) och sen tvärslocknade hon i sin vagn.

Förundrad över det gick jag och la mig igen, men kunde inte riktigt somna om. Jag låg och fantiserade om en partykväll. Gjorde mig i ordning. Drack vin med Zantoo. Var på krogen. Helt enkelt drömde om Det bekymmerslösa livet, så som det såg ut förr. Var det en evighet sen? Har det funnits en tid utan Moa? Skulle jag byta tillbaka om jag kunde? Aldrig i livet! Men jag ser fram emot att om ett tag få en sån kväll, och jag kommer att värdesätta den på ett helt annat sätt än när de kvällarna gick på rutin som för hundra år sen .

Naturligtvis sov hon bara en halvtimme innan jag fick gå upp igen. Tji fick jag för att jag trodde att hon nöjt skulle sova till två.

1 kommentar:

  1. snart du marie.. =) snart smäller det, de närmar sig med stormsteg.. ;) Puss från zantooooo

    SvaraRadera