måndag, februari 15, 2010

Cravings

Det är enormt skönt att inte vara gravid längre! Jo jag vet, jag har sagt det förr. Jag är smidig som en katt. Jämfört med förut i alla fall. Nu är jag normalt klumpig som jag alltid har varit. Mitt tålamod är bättre igen. Jag är enligt mina normer normalt sentimental, och så vidare.

Och så var det där med cravings. Jag tyckte inte att jag hade så mycket såna under graviditeten. Visst åt jag mycket mer frukt än vad jag brukade. I början var det gröna äpplen och sen var det perioder med apelsiner och clementiner. Jag fick dille på aprikosmarmelad en gång. (Läste förresten någonstans att om man är väldigt sugen på citrusfrukter när man är gravid så är det en flicka).

Nu i efterhand så inser jag att jag kanske hade lite mer cravings än vad jag trodde. Det är inte längre nödvändigt med apelsinjuice varje morgon även om det fortfarande är väldigt gott. Och jag MÅSTE inte ha vaniljyoghurt. Det går lika bra med filmjölk.

Det finns massor med anledningar till att det är skönt att vara som vanligt igen. Den bästa är att Moa nu är utanför magen istället för i den så att jag kan titta på henne, hålla om henne, gosa med henne och pussa på henne. Jag slutar aldrig fascineras över hur fin hon är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar