tisdag, februari 09, 2010

30

"Åh NEJ! Jag är snart 30!" Tänkte jag med fasa i flera år. När man var 30 var man vuxen, gammal och tråkig!

Och det är helt okej. Min 30-årskris lyser med sin frånvaro. Det är helt i sin ordning att jag är 30. Jag känner mig inte vuxen, gammal eller tråkig. Däremot har mitt liv förändrats rätt drastiskt senaste året. Jag gör andra saker om dagarna. Och nätterna. Jag prioriterar annorlunda och har andra framtidsplaner. Jag vet att jag på många sätt har förändrats i och med att jag fått andra perspektiv på livet. Det är också i sin ordning.

Kanske därför det känns så rätt med att fylla 30 - det är en ny tid nu.

1 kommentar:

  1. läste precis ett så passande ordspråk.

    Först när dina minnen är viktigare för dig än dina mål för framtiden - först då är du gammal. "Nido Qubein"

    Då känner jag mig iag väääldigt ung :-) Har ju massa kul att se fram emot!

    SvaraRadera