tisdag, februari 16, 2010

Korta dagar

Jag har massor av tankar och idéer som jag har lust att skriva ner. Ibland när jag lägger mig ner för att sova skriver jag blogginlägg i tankarna, men längre än dit kommer de aldrig. En del är humoristiska, en del vardagliga och en del kanske lite tragiska. Alla små bitar av mitt liv.

Vart tar tiden vägen? Mata Moa, byta blöja på Moa, få Moa att somna, leka med Moa... och så vidare. Jag börjar ana ett mönster nu. Hon somnar vid två och brukar sova till sex. Ungefär kvart över fyra kommer Per hem. Jag har alltså lite drygt två timmar för mig själv. Jag äter lunch, diskar, tvättar, surfar, spelar lite alfapet på nätet, går på toa, plockar undan lite. Tiden bara rinner iväg. Det är massor av saker som borde göras, saker jag vill göra. Saker som måste göras. Och ibland vill jag helst av allt bara gå och lägga mig och sova.

Ibland, som idag, väljer jag att skriva lite istället för att göra något som jag "borde", till exempel fundera ut middag.

Förlåt mig för att jag dessa korta stunder jag har väljer att slappna av och roa mig själv lite.

1 kommentar:

  1. helt rätt, ditt jobb är ju att vara mammaledig (byta blöjor på moa, leka med moa, bada moa etc) just nu så du har precis som alla andra rätt till fikaraster och lunch! Vilka tjuvsurfar inte lite på jobbet? Tar rökpauser, står och hänger vid kaffeautomaten?? Va, näe varför ska hemarbete vara så himlans effektivt heela dagen när inga andra jobb egentligen är det? Tvätt, mat och sånt kan ju faktiskt vänta till senare så gör man det tillsammans...då blir det skojjigare och lättare. :-)

    Kram!

    SvaraRadera