måndag, februari 22, 2010

En sån där

Jag håller på och blir en sån där som bara pratar om sitt barn. Frågar man mig hur det är så kommer jag genast in på Moa. Frågar man mig om det har hänt något nytt så berättar jag om något Moa har gjort (och hon gör ju inte så mycket så hur lyckas jag?). Jag skulle lätt kunna sitta och diskutera bajs med någon annan småbarnsmamma. Jag håller på och blir en sån där som jag absolut inte skulle bli. Det är så många gånger som jag suttit och irriterat mig på arbetskamrater som inte kunnat prata om något annat än sina barn och nu riskerar jag att själv bli en sån? Ve och fasa!

Säg till mig på skarpen om jag blir sån! Jag ska verkligen försöka att inte hamna i den mammafällan! Men jag förstår att man blir sån. Speciellt när man är föräldraledig och det enda man gör är - umgås med sin bebis 24/7. Ge mig andra samtalsämnen snälla! Snart har jag bara barnvisor på hjärnan istället för Lady Gagas senaste hit. Snart bryr jag mig inte om att jag har rufsigt hår och kräk på tröjan! (okej, där är jag redan, jag erkänner.)

Hjälp mig förbli Marie i min nya roll som mamma!

1 kommentar:

  1. haha, det dääär känner jag igen. Jag lovar, du är Marie...bara med lite rufsigare hår, lite kräkigare kläder och bajsigare intressen. :-) Puss påre!

    SvaraRadera