fredag, mars 26, 2010

En dröm om romantik

I natt drömde jag om Korvaspappa. Vi hade träffats någonstans och kom så bra överens. Pratade och skojade. Så la vi armarna om varandra medan vi gick och så gav han mig en puss på munnen i farten. Först blev jag glad, för vem vill inte ha en puss av Korvaspappa? Men sen blev jag arg! Jättearg! Jag skällde ut honom för att han kunde göra så! Förstod han inte att han inte kunde göra så mot Lisa? De som träffades på det mest romantiska vis jag vet, de som är ett av de där paren som får mig att tro på äkta kärlek och evig lycka. De som håller min romantiska världsbild vid liv. Allt det där sa jag när jag skällde ut honom.

Sen vet jag inte vad som hände för helt plötsligt var jag hemma hos mig och jag bodde i ett stort hus och det var så flott och snyggt! Alla mina vänner satt vid middagsbordet i köket och röstade om vem som var den snyggaste killen, och alla utom en eller två tyckte att min kille var snyggast. Min kille är ju snyggast!

För er som inte vet vem Korvaspappa är så heter han Daniel och är pappa till Korvas och skriver en av de bästa bloggarna jag vet. Han är finurlig och filosofisk och romantisk och en underbar pappa. Och här är inlägget som fick mig att falla för Korvaspappa och Korvasbloggen:
http://blogg.aftonbladet.se/korvasson/2009/01/1068993

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar