måndag, mars 08, 2010

Tråkigt

Får man ha tråkigt när man är föräldraledig? Tills nu så har all tid gått åt till Moa. Eller till mig. Och så helt plötsligt i fredags förmiddag när Moa sov så fick jag tråkigt. Jag hade ätit. Jag hade plockat undan disken och det. Jag hade surfat mig mätt. Vad skulle jag göra? Första gången på sju veckor som jag hade en känsla av "vad ska jag göra nu?" Jag fick nästan lite dåligt samvete, för får man verkligen ha TID när man har småbarn?

Jag letade fram kokboken och fick för mig att jag skulle baka gifflar. Enda gången jag har bakat gifflar var på hemkunskapen i nian och det jag kommer ihåg var att de blev väldigt goda! Det här var andra och antagligen sista gången jag försökte. De blev katastrofalt misslyckade när degen inte alls jäste som den skulle. Synd på degen tänkte jag och slängde i alla fall ihop något slags kreationer.

"Vad är det här för missfoster?" Sa Per när han kom hem och såg dem.


Men utseendet är trots allt inte det viktigaste, utan innehållet. Goda var de och de tog slut nästan lika fort som riktiga gifflar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar