torsdag, december 31, 2009

Gott Nytt År!

Om en och en halv timme ska jag vara på plats för nyårsfirande. Jag sitter i morgonrock med blött hår och tycker att jag har massor med tid på mig. Inte bara för att det tar max två minuter för mig och Per att gå dit, utan också för att det är så mycket som jag inte behöver göra innan jag ska dit. Till exempel förfesta.

För två år sen var jag på min vildaste nyårsfest någonsin. Vad jag kan komma ihåg i alla fall. Hemma hos Zantoo förstås. Helt galen kväll, på gott och ont. En sån där som man verkligen minns. Ni som var där vet vad jag menar! Och nu är det antagligen slut med sånt. Det här året blir det extremt lugnt. Lite mat och några alkoholfria öl. Jag kommer troligtvis inte ens att orka gå ut och kolla på några fyrverkerier. Det finns till och med risk för att jag ligger och sover vid tolvslaget!

Och hur kommer det att bli i framtiden? När jag har en liten son eller dotter att tänka på? Nej, det är nog bara att inse att det inte blir några fler galna fester á la Zantoo. Jag får titta på korten från den tiden och skratta åt alla minnen istället. Det är inte så dumt det heller.


Önskar er alla ett Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar