söndag, december 13, 2009

Nio dagar kvar...

Imorgon har jag semester. Känns hur bra som helst att ha ledigt på en måndag och förlänga helgen. Slippa söndagsångest! Sen har jag fyra korta dagar - på fredag ska vi ut och äta julbord på lunchen med jobbet och sen går jag hem och tar julledigt direkt efter det.

Jobbar i mellandagarna och två dagar i januari. Sen är det tänkt att jag ska vara föräldraledig.

Så jag har alltså nio dagars jobb kvar. Det är ju ingenting! Det är inte ens det egentligen eftersom två dagar bara är halvdagar och de andra dagarna slutar jag tidigare. För det mesta känns det ganska märkligt att jag ska vara ledig så länge sen, har aldrig INTE jobbat så länge i sträck sen jag började jobba. Å ena sidan ska det bli skönt, och roligt att få vara hemma med Svante. Men å andra sidan händer det så otroligt mycket på jobbet just nu och jag vill inte alls missa det och bli efter. När jag kommer tillbaka så kommer alla att kunna allting och allting gå på rutin. Tråkigt! Jag gillar kaos!

Får bara hoppas på att jag har fel och att det kommer att fortsätta hända nya saker och vara lite kaotiskt längre än några månader.

För övrigt så är det elva dagar kvar till jul och alla paket är inköpta och inslagna och ligger under granen som ska pyntas. Det är en liten idegran som stått på balkongen som nu ska få leka julgran. Idag har vi bakat pepparkakor, så om en liten stund blir det glögg och pepparkakor lagom till Robinson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar