måndag, december 28, 2009

23 dagar kvar

Vad STOR du är!! Du är ju jättestor! Du är OFANTLIGT gravid!

Den kommentaren fick jag när jag kom till jobbet idag och det är precis så jag känner mig när jag vaggar fram i korrdoren. Hade för övrigt inte alls någon lust att jobba igen idag, det kändes bara som en väldigt dålig idé. Jag sov dåligt inatt, det värkte i kroppen hur jag än låg. Det känns att det börjar närma sig. Det kan ju faktiskt börja när som helst egentligen även om det vore tidigt! Så där låg jag och väntade på att det skulle bli dags att gå upp och funderade på om det kanske inte är dags att packa väskan. Vilken väska ska man ta? Vad ska man ha med sig? Tänk om vattnet går utan att jag märker något? Det är inte nyttigt att ligga vaken så där...

Tack och lov har jag egen privatchaufför de här dagarna så jag slipper vagga fram i snön och vara rädd för att halka. Jag är inte så smidig. Bara stor och tung som ett kylskåp.

Fick precis reda på att Per har tänkt att ge sig iväg och hämta barnvagnen och shoppa loss på IKEA imorgon. Det skulle kännas väldigt skönt att äntligen få allting på plats och i ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar