torsdag, februari 23, 2012

Hus, prinsessa och bebis

När det äntligen kommer ut ett hus på hemnet som åtminstone verkar som Det huset för oss - ja, då ligger det helt åt fanders fel! Inget hus idag heller alltså. Jag blir så ledsen.

Annars är dagens stora händelse att en prinsessa kommit till världen. Det är det väl ingen som missat?
Daniel berättade själv för pressen att det fötts en prinsessa. Men jag tror inte att han någon gång pratade om sig själv som pappa, och om Victoria sa han bara "Kronprinsessan", han kallade henne aldrig för sin fru eller något annat mer familjärt. Det tycker jag är lite märkligt. Trots det känns han mer folklig och gullig än någon av hela kungasläktet.

Idag är det två veckor kvar till beräknat. Eller kanske bara en vecka om det blir igångsättning tidigare. Nu känns det märkligt.

Igår var jag hos barnmorskan för sista gången. Hon kollade så att bebisen hade växt som den skulle och konstaterade att den hade fixerat sig. Snart är det dags. Det är in i satans tungt nu och det trycker på något fruktansvärt obehagligt. Ibland känns det som om jag går omkring med ett bowlingklot mellan benen! Inte för att jag vet hur det känns på riktigt, men man kan ju föreställa sig...

Från och med nu tänker jag inte böja mig ner och plocka upp saker från golvet om jag inte verkligen måste! Så det så!

Nu ska det bli soffläge, sängläge eller datorläge så ofta jag bara får chansen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar