tisdag, februari 07, 2012

3 dagar kvar...

3 arbetsdagar kvar innan jag går på föräldraledighet alltså. Och jag hade ju inte tänkt att jag skulle vara sjuk något den sista veckan! Det var definitivt inte med i planeringen! Men här sitter jag ändå med ont i halsen och snuva och hosta och känner mig allmänt vissen.

Det började i fredags, att jag under natten fick ont i halsen. Jag sov jättedåligt och tänkte att jag nog bara var trött och inte så värst sjuk egentligen. Så vi åkte till Värmland i alla fall. Jag knaprade alvedon och hängde mest på soffan hela tiden. Det blev mysigt ändå, även om inte just jag var så aktiv. Moa fick leka med mormor och gammelfarmor Maj. Hon var med morfar och tände i pannan. Åkte pulka, grillade korv och spelade en massa boll. Så hon var helnöjd!

I alla fall så är jag lite bättre nu, förutom hostan som kommer som en glad överraskning på slutet och verkar bita sig fast ordentligt. Trodde jag skulle kräkas förut när jag låg i sängen och försökte ta en powernap.

Och nu sitter jag här och har lite lätt ångest och panik över att jag inte är på jobbet och gör allt det jag borde göra. Allt jag måste hinna med innan jag går hem. Allt jag vill ta tag i och ordna innan jag går hem. Och lite lätt panik över allt jag säkert missar medan jag är borta. Det händer alltid en massa saker där så fort man vänder ryggen till. Det känns inte alls bra.

Så imorgon tänker jag banne mig gå till jobbet oavsett hosta, ont i halsen eller hur dåligt jag än har sovit. Så det så!

Dessutom fyller jag år imorgon, och även om det inte är någon stor händelse i mitt då 32-åriga liv så har jag ingen lust att vara sjuk.

På önskelistan:
  • Att få en hel bunt födelsedagspussar av älskling.
  • Att få en bakelse från Sveas - helt okej att jag köper med mig den hem själv efter jobbet.
  • Att inte behöva lägga Moa, utan kunna läsa en god bok under tiden Per lägger henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar