tisdag, augusti 03, 2010

Idag bloggar jag om tvspel - sluta läs om du inte bryr dig

Igår surfade jag runt på spelsidor för att se om jag skulle hitta något roligt att spela efter Final Fantasy XIII som jag håller på med nu. I min jakt så snubblade jag över en recension skriven 2001 av Grandia II, ett av mina absoluta favoritspel. Grandia var utan tvekan det spelet som fick mig att fastna för tv-spelandet. Tack vare eller på grund av, hur man nu väljer att se på det.

Grandia II fick i alla fall hejdundrande bra kritik, med all rätt tycker jag förstås. Läsningen fick mig att bli nostalgisk och jag funderade på vilka fler spel som jag älskat att spela. Jag kom snabbt på (förutom Grandia och Grandia II) FF VII och FF IX och Kingdom Hearts. Underbara spel. Görs det såna spel längre?

I alla fall så hittade jag till slut ett spel som verkar intressant: Deathspank!

Får se om jag återkommer med en kort recension om det.
Först ska jag som sagt spela klart FF XIII.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar